Long Term Εθελοντικό Πρόγραμμα: "Act Green!" (Οκτ-Δεκ 2020)

act green long term 1
act green long term 2
act green long term 3
act green long term 4

Μερικές εμπειρία από τους/τις εθελοντές/-ριες, οι οποίοι έμειναν στον Ξενώνα Ελισσών μεταξύ Οκτώβρη - Δεκέμβρη 2020.

Σχετικά με εμάς: Είμαστε 4 εθελοντές από 3 χώρες: Λουξεμβούργο, Σλοβακία και Γερμανία, ηλικίας μεταξύ 20 και 30 ετών. Δύο από εμάς έφτασαν τον Οκτώβριο για ένα στάδιο 3 μηνών (long term) και οι άλλοι δύο έφτασαν ένα μήνα αργότερα, το Νοέμβριο, για ένα στάδιο 2 μηνών (short term).

Φιλοξενηθήκαμε σε έναν ξενώνα. Εκεί μαγειρεύαμε το δικό μας φαγητό και φροντίζαμε τον τόπο, περνούσαμε χρόνο και διασκεδάζουμε μαζί, και μερικές φορές συναντούσαμε ακόμα και ντόπιους. Μια τυπική μέρα για εμάς ξεκινά γύρω στις 8, όταν αρχίζουμε να ετοιμαζόμαστε για δουλειά. Φτάνουμε στο γραφείο στις 9πμ και μένουμε μέχρι τις 2μμ. Μετά τη δουλειά, επιστρέφουμε στον ξενώνα για να ετοιμάσουμε το μεσημεριανό γεύμα και μετά να ξεκουραζόμαστε. Το απόγευμα περνάμε ποιοτικό χρόνο μαζί, παίζουμε χαρτιά, βλέπουμε  ταινίες, ακούμε / παίζουμε μουσική (μία από εμάς παίζει πιάνο, μία άλλη βιολί και ένας τρίτος παίζει μπάσο!), Πηγαίνουμε για σύντομους περιπάτους ή για ενδιαφέρουσες συνομιλίες. Αρχίζουμε να μαγειρεύουμε δείπνο γύρω στις 7 μ.μ. και μετά χαλαρώνουμε για το υπόλοιπο βράδυ.

Πρόγραμμα:

Το πρόγραμμα εθελοντισμού μας επικεντρώνεται στο θέμα των Περιβαλλοντικών Μονοπατιών και της ψηφιοποίησης του αρχείου του χωριού. Οι δραστηριότητες του έργου πραγματοποιούνται στο Κρυονέρι Κορινθίας, ένα χωριό περίπου 1000 κατοίκων, που βρίσκεται σε υψόμετρο 700 μέτρων, σε μια ημιορεινή περιοχή. Η πλησιέστερη πόλη είναι το Κιάτο, σε απόσταση 16 χιλιομέτρων.

Το Κρυονέρι είναι ένα πολύ ενεργό χωριό, με πολλά να προσφέρει, όπως: μαθήματα καράτε και γυμναστικής, παραδοσιακούς χορούς και πολλά άλλα. Το hotspot για τους νέους είναι το Κέντρο Νεότητας (Λέσχη), όπου εργαζόμαστε. Το Κέντρο βρίσκεται σε ένα διώροφο κτίριο, με τέσσερα γραφεία, βιβλιοθήκη και σελφ σέρβις ανοιχτό καφέ μπαρ με τηλεόραση. Τα γραφεία μοιράζονται ο Πρόεδρος του χωριού, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέων και οι τοπικοί συνεταιρισμοί. Μοιράζονται επίσης την ευθύνη να διατηρούν το μέρος καθαρό και σε καλή κατάσταση. Μερικές φορές, το Κέντρο επισκέπτονται και ηλικιωμένοι, που έρχονται εδώ για να χαλαρώσουν, να παρακολουθήσουν τηλεόραση ή να απολαύσουν κάποιες καλές συνομιλίες.

Αυτό που κάνουμε:

Η δουλειά μας αποτελείται από τρία διαφορετικά κομμάτια. Πρώτον, βοηθάμε τις τοπικές αρχές να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό αρχείο με όλα τα μητρώα και τα έγγραφα (μερικά είναι άνω των 100 ετών!). Το παλαιότερο βιβλίο που σκανάραμε ήταν από το έτος 1914.

Ένα άλλο σημαντικό καθήκον είναι να δημιουργήσουμε περιεχόμενο για τον ιστότοπο του χωριού (Matsani.gr) και να το προωθήσουμε μέσω των κοινωνικών μέσων. Ένα ιδιαίτερο έργο ήταν να εξερευνήσουμε, να μετρήσουμε και να προωθήσουμε τα περιβαλλοντικά μονοπάτια του χωριού και να ανεβάσουμε αυτές τις πληροφορίες στον ιστότοπο, προκειμένου να προσελκύσει τουρίστες στο μέλλον. Το Κρυονέρι βρίσκεται σε μια λοφώδη περιοχή, σε υψόμετρο 700 μέτρων, προσφέροντας έτσι καταπληκτική θέα τόσο στον Κόλπο της Κορίνθου όσο και στα Όρη. Επίσης, κάθε μονοπάτι πεζοπορίας έχει μια δική του ιστορία και πολλές ιστορίες είναι ακόμα ζωντανές στη μνήμη των χωρικών.

Ο ιστότοπος περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες και τις ανέσεις που μπορείτε να βρείτε στο χωριό, όπως: εστιατόρια, καταστήματα, πολιτιστικά κέντρα, τοπικές ΜΚΟ, σχολεία, τοπική οικονομία κ.λπ. Μέρος της δουλειάς μας ήταν να μεταφράσουμε ελληνικά κείμενα στα αγγλικά, να γράψουμεκαι να ανεβάσουμε φωτογραφίες στις γκαλερί του ιστότοπου. Επίσης, κατά τη διάρκεια της παραμονής μας εδώ, επιμεληθήκαμε και βελτιώσαμε τον ιστότοπο της Φιλοξενίας (filox.org), δημιουργώντας περιεχόμενο, μεταφράζοντας άρθρα και οργανώνοντας τις πληροφορίες σε κατηγορίες.

Το τρίτο έργο μας συνίστατο σε υπαίθριες δραστηριότητες, όπως η κηπουρική, το άνοιγμα νέων διαδρομών πεζοπορίας και η εξερεύνηση της περιοχής μέσω ποδηλασίας βουνού.

Συμπέρασμα:

Δεθήκαμε με τις δραστηριότητές μας πολύ και νιώσαμε πολύ γρήγορα φιλόξενοι από την τοπική κοινότητα. Παρά το lockdown λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού χρησιμοποιήσαμε αυτή την ευκαιρία για να εξερευνήσουμε τις γύρω περιοχές του χωριού και τα περιβαλλοντικά μονοπάτια πεζοπορίας. Συνιστούμε ανεπιφύλακτα το Κρυονέρι σε μελλοντικούς/-ες εθελοντές/-ριες, αλλά και σε τουρίστες/-ριες!

Πηγή: Filoxenia (2020): Volunteering long term project "Act Green!" (OCT-DEC 2020). Διαδικτυακά: https://www.facebook.com/filoxenia.ngo/posts/3615020171919926